eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkielektroniczne deklaracjeRe: elektroniczne deklaracje
  • Data: 2004-01-03 17:52:27
    Temat: Re: elektroniczne deklaracje
    Od: lazik_s <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo.podatki!!!

    Pewnego dnia, a było to w piątek popołudniem, Michał napisałeś na
    pl.soc.prawo.podatki coś takiego:
    >> Teoretycznie do wysyłania deklaracji droga elektroniczną
    >> wystarczyłby zwykły podpis elektroniczny, nie jakis specjalny,
    >> skarbowy. Ale oczywiście zwykły podpis elektroniczny tez nie ma
    >> jeszcze przepisów wykonawczyc i istnieje tylko wirtualnie.
    > Podpis nie dziala? a dalbym sie zabic, ze tak :) Ponizej pisze,
    > zakladajac ze mozemy podpisac elektronicznie.

    Pewnie że można! Trzeba przy tym rozgraniczyć zwykły podpis
    elektroniczny od zaawansowanego. Istnieją odpowiednie instytucje co
    się tym nawet zajmują np. www.certum.pl

    > Anyway, ustawie jest wlasnie o tym mowa, ze deklaracja ma byc
    > przeslana elektronicznie i podpisana cyfrowo.

    Podpis cyfrowy to już nie to samo. Ważna jest charakterystyka
    wykorzystywanych kluczy. Dla ważności podpisu np w postępowaniu
    sądowym wystarczy żeby obie strony godziły się na daną specyfikację.
    Nie wiem, ale zapewne w Płatniku to także nie jest wykorzystywany
    podpis elektroniczny tylko podpis cyfrowy. Podpis elektroniczny w
    rozporządzeniach ma już szczegółowo określone specyfikacje algorytmów
    czy specyfikacje bezpiecznych urządzeń za pomocą których taki podpis
    składasz.

    > Skoro "odrebne przepisy nie stanowia inaczej", to moze mozna by na
    > bezczelnego pojsc do US i zapytac sie na jakiego meila wysylac
    > deklaracje? :)

    Dokłądnie! Niech się sami martwią co dalej. To przecież nie twoja
    sprawa, że nie mają możliwości technicznych do odczytania. Niestety
    problem może być jakby się uczepili, że wysłałeś deklarację nie
    podpisaną podpisem elektronicznym tylko cyfrowym i tu mogłyby się
    zacząć schody. Zresztą z tego co sobie przypominam to w ustawie o
    podpisie elektronicznym jest jakiś termin do którego urzędy muszą się
    przystosować do akceptacji dokumentów w formacie elektronicznej
    podpisanych podpisem elektronicznym.

    > Problem bylby tylko z formatem, ale to chyba daloby sie zrobic (na
    > stronie minfin chyba sš wzory deklaracji w .doc).

    Przecież nigdzie nie ma napisane, że deklaracja ma być w .doc . To
    dopiero by była czysta kryptoreklama edytora Microsoftu. Wysłać im w
    cholerę maila podpisanego a w nim wszystkie rubryczki i niech się
    martwią. Oczywiście czekać i później iść złożyć odpowiednią deklarację
    na papierze bo nie wierzę że zaakceptują rozliczenie w formie
    elektronicznej. Chociaż tak naprawdę to byłoby dobrze jeszcze się
    upewnić jaki podpis wymagają. Zresztą jak dla mnie jakbyś coś takiego
    im wymyślił to gorąca linia w US gotowa. Tylko najlepiej to zrobić w
    jakimś małym miasteczku :)

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --
    -- GG:5178089 -- Tlen:lazik_s --/TheBat! Hamster SpamPal\AVG&Outpost

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1