    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzierżawienie komputera od zleceniodawcy
    Date: Tue, 20 Jun 2006 16:48:12 +0200

    On Mon, 19 Jun 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > Widać że kierowanie się zdrowym rozsądkiem sprawia, że nasze poglądy są
    > zbieżne.

    O, to będziemy tak trzymać :)

    > Ale jak wprowadzić KOMP z LICENCJĄ do firmy, aby było OK równiez z każdego
    > innego punktu widzenia?

    Kiedy zmierzałem w stronę stwierdzenia że przy wykonywaniu umowy na
    powierzonym sprzęcie/materiale/WNiP nie widać powodu do "wprowadzania
    do firmy".
    Pomijam fakt że jak coś najmujemy to również nie "wprowadzamy do
    firmy" - bo nie staje się majątkiem, sama umowa na podstawie której
    mamy to "coś" jest wystarczającym uzasadnieniem legalnego posiadania
    danej rzeczy.
    Rzeczy powierzonych, najętych, wykorzystywanych na podstawie
    uzyczenia itp. nie wpisuje się przecież do ksiąg! - ktoś ma jakiś
    przykład świadczący przeciw?

    "Co tu ma Pan leżeć? - to nie moje, to materiał powierzony przez
    zamawiającego przeróbkę - o tu jest umowa i jego WZ - a to? - a to
    jest komp razem z programem powierzony przez zleceniodawcę żeby mu
    na nim coś tam zrobić, zaraz, co miałem zrobić... o, tu jest umowa"
    ;)

    Czy w powyższym stwierdzeniu coś jest nie tak?
    Nie traktuj powyższego jako pewnik czy poradę.
    Ale PYTAM (po dobroci ;)) co jest nieprawidłowego w realizacji
    umowy na POWIERZONYM sprzęcie?
    On nie jest:
    - kupiony
    - najęty
    - zdeponowany
    - wstawiony w komis
    -...proszę uzupełnić o możliwie długą listę umów nazwanych
    pod które NIE podlega ów komp :)
    Albo program - sam program luzem (bez kompa)!
    ...ale jest "dany do dyspozycji". Jako część umowy!

    Tak wot - "weź i coś z tym zrób" :)

    I żeby jasność była: moim zdaniem zleceniodawca MOŻE domagać się
    żeby robić na jego kompie. Ale nie dlatego ze NIE MOŻE powierzyć
    wykonania umowy na programie który nabył i mu jakiś przepis
    zabrania - tylko dlatego że on tak CHCE.
    A to że "komp ma służyć TYLKO do realizacji umowy i wszelkie inne
    wykorzystywanie będzie zabronione" IMO wskazuje że mowa właśnie
    o powierzeniu czegoś w celu realizacji umowy - a nie odrębnej
    umowie najmu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)