    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzierżawienie komputera od zleceniodawcy
    Date: Mon, 19 Jun 2006 22:45:48 +0200

    news:Pine.WNT.4.60.0606192027280.3300@athlon...
> [...]

    wielkie [ciach], bo rozważania Godfryta są na tyle zaawansowane i
    niebanalne, że nawet nie próbuję się do wszystkich odniesć od razu.
    Skomentuję tylko 2 fragmenty:

    > Z jednej strony: wszelkie formy najmu, dzierżawy lub użyczenia
    > wymagają jasnego pozwolenia w licencji. No dobra.

    Otóż ta konkretna licencja będzie wygenerowana przez autora programu po
    poinformowaniu go przez Zleceniodawcę o jej wykorzystaniu na zewnątrz, acz
    na jego potrzeby.

    > - IMO wykorzystwanie *w celu realizacji zlecenia* nie jest najmem,
    > dzierżawą ani użyczeniem.
    > Przy podejściu że jest, sam fakt że wchodzimy do czyjegoś
    > budynku i *korzystamy* z prawa przebywania w pomieszczeniach
    > po to aby wykonać zlecenie rodziłby obowiązki podatkowe!
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    DOKŁADNIE!

    Widać że kierowanie się zdrowym rozsądkiem sprawia, że nasze poglądy są
    zbieżne.

    Ale jak wprowadzić KOMP z LICENCJĄ do firmy, aby było OK równiez z każdego
    innego punktu widzenia?

    Piotr