eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidziałalność we własnym budynku? › Re: działalność we własnym budynku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "L." <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność we własnym budynku?
    Date: Wed, 21 Jul 2004 11:52:00 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <cdleah$348$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cdlc40$9hr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: "L." <r...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bdi254.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1090403473 3208 83.27.250.254 (21 Jul 2004 09:51:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jul 2004 09:51:13 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:118743
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Baśka" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:cdlc40$9hr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy w przypadku prowadzenia działalności (bar gastronomiczny) we własnym
    > nowo postawionym budynku, mam obowiązek wprowadzenia go do ewidencji
    środków
    > trwałych? Co w przypadku poniesienia wydatków na jego
    > modernizację(przystosowanie do wymogów sanitarnych) czy mogę wrzucić w
    > koszty?
    > baśka
    >

    Jesli to budynek na działalnosc nowiuteńki i w calosci na działalnosc
    przeznaczony, to ewidencja Śr.Trwałych i amortyzacja miesięczna w koszty.
    Wszystko inne (modernizacja) tez w koszty.

    Jeśli jednak jest to budynek mieszkalny i na dole działalnosć to:
    wodrębniasz ilośc m2 które służą działalności gospodarczej i wszelke opłaty
    zwiazane z całym budynkiem proporcjonalnie do ilosci m2 wyliczasz i wrzucasz
    w koszty.
    jesli usługi modernizacji dotyczą tylko baru - całość w koszty.
    telefon zarejstrować na firmę, można osobny licznik prądu i wody na firmę
    (jeśli ma to byc bar działający długoterminowo - wtedy warto) w przeciwnym
    wypadku zawsze bedziesz tłumaczyła sie ile wody zużyłaś, ile prądu i czy
    zakupiony przez ciebie odkurzacz stoi w barze czy w mieszkaniu, bo jak w
    mieszkaniu to wywalą z kosztów i kara.
    Najlepiej wszystko osobno kupować, nawet remont na 2 osobne rachunki brac.
    ale chyba tutaj jest tylko bar,bez lokalu mieszkalnego.

    L.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1