  • Data: 2003-04-07 13:20:41
    Temat: Re: dwie umowy zlecenia
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdyby te 150 zł było z umowy o pracę to byłby problem, bo musiałobyć 800
    > żeby ze zlecenia nie płacić US.

    To oczywiście wiadomo i dlatego nie byłoby problemu.

    > Natomiast jeśli chodzi o dwa zlecenia to ZUS płaci się od pierwszej
    > zawartej, a od drugiej już nie.
    > Szczerze mówiąc tego w praktyce nie przerabiałem, więc nie jestem pewien i
    > paragrafów ci nie podam, ale właśnie o tym była dyskusja parę dni temu .
    > Poszukaj.
    > A jak już będziesz wiedział to napisz na grupę sam jestem ciekaw, ale cos
    mi
    > się nie chce wierzyć, że ZUS dałby się tak w konia zrobić.

    No więc sytuacja wygląda tak, że zgodnie z przepisami (też nie mogę ich
    aktualnie znaleźć i dlatego prosiłem o podstawy prawne) to od drugiej umowy
    zlecenia płaci się tylko zdrowotne, pomimo tego że pierwsza jest niższa niż
    najniżze wynagrodzenie, natomiast ZUS-y z uporem maniaka twierdzą, że aby
    nie płacić od drugiej umowy zlecenia, pierwsza musi być w wysokości co
    najmniej min. wynagrodzenia.
    Wygląda na to, że ZUS nie wie że sostał zrpbiony w konia.
    Mam nadzieję, że ktoś potwierdzi Twoją i moją wersję tego problemu.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz