  • Data: 2005-10-05 21:25:47
    Temat: Re: darowizny, ulga remontowa ...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    magi wrote:
    > Moja mama jest na zasiłku przedemerytalnym, chciałabym dać jej trochę kasy
    > na remont, zeby jeszcze mozna bylo cos od US odzyskać, czy mogę tak po
    > prostu pożyczyć czy dać mamie kasę ...
    Możesz
    9637 zł bez żadnych papierów, podatków i zgłaszania tego w US.
    Wolno ci tyle mamie dać w okresie 5 lat.

    > czy dla US musi mama mieć jakie? kwity, że ma kase ode mnie.
    Nie musi, ale jak mama ma konto w banku, to przepuść to przelewem przez
    bank z tytułem darowizna, co byś miała "świadków" ze darowizna
    faktycznie miała miejsce, gdyby sie kiedyś US zapytał skąd mama miała
    pieniądze na remont.
    Albo napisz na kartce że darujesz co komu i kiedy i wjakiej formie
    (gotówka).
    Wzory umów darowizn znajdziesz mnóstwo w internecie. I obie się pod tym
    podpiszcie
    Niech to mama gdzie sobie trzyma ma wszelki wypadkek dla US.
    Ale przelew bankowy jest najlepszy, bo nikt się nie przyczepi, że go nie
    było.

    > No i mam pytanie jesli będzie miała rachunki, na
    > podstawie których przysługuje jej odliczenia 2 tys zł a płaci 500 zł podatku
    > rocznie to czy pozostała czę?ć będzie mogła odpisywac w przyszłych latach?
    Tego akurat nie jestem pewien jak to bylo (albo jak będzie). Zdaje się,
    że będzie mogła, ale głowy nie dam.

    > a czy jesli mieszka z siostra choc mieszkanie jest tylko na niš to czy mogš
    > brać faktury na obie i obie skorzystac z odliczeń. Wiem że niektórzy
    > sporzšdzajš umowy użyczenia jak to wyglšda?

    wzór umowy użyczenia jest tu:
    https://www.e-doradca.pit.pl/pages/i/847.php

    tylko uwaga, zeby siostra miala faktury i remontowała to co jest jej
    użyczone, a mama resztę.
    Jak mama będzie miała faktury na kafelki położone w pokoju użyczonym
    siostrze, to będzie ała ze strony US.