  • Data: 2009-03-21 20:52:33
    Temat: Re: darowizna od brata z zagranicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Mar 2009, mysiar wrote:

    > to w takim przypadku nawet jak nie ma konta w USA to moze sie tam wybrać
    > osobiście i kase sobie wysłać do siebie poprzez Western Union

    Hm... ale właśnie piszę, że takiego postawienia sprawy należy *uniknąć*!

    Bo wtedy pod podatek podpadnie *dwa* razy:
    - raz pod podatek dochodowy w USA
    - dwa pod podatek od darowizn w .pl (i na ten podatek jest możliwość
    załapania się na ulgę, ale tylko jak dostanie wpłatę *na konto*
    i to od brata a nie "od siebie z USA").

    Nie jestem na bieżąco, ale tak ze dwa lata temu ciągle było tak,
    że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania USA-pl *nie*
    rozwikływała przypadku opodatkowania czegoś *różnym* podatkiem
    (a tak było w tym przypadku, wskutek różnych definicji
    w USA i pl)
    Jakby na mnie trafiło i *musiałbym* bez wcześniejszego sprawdzenia
    przeprowadzić taki manewr, to wolałbym aby *darczyńca* przyjechał
    do .pl, tu sprowadził pieniądze na *swoje* konto i tu (w .pl)
    przelał mi na moje :)
    W ten sposób "oczywiście" uniknie się podpadania pod amerykańskie
    przepisy.
    *Prawdopodobnie* przelew bankowy z USA do .pl też to "załatwi",
    ale że na pewno nie wiem, dlatego pytałem.

    pzdr, Gotfryd