  • Data: 2003-03-31 18:29:41
    Temat: Re: darowizna, czy sie zgodzić???
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "paweł" <p...@w...pl> wrote in message
    news:b69pta$lg1$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Moi drodzy
    > poradźcie mi.
    > Znajoma zwróciłem sie do mnie z prośbą abym podpisał jej fikcyjną
    darowiznę.
    > (Kupiła mieszkanie z pieniędzy zarobionych zagranicą i nie może ich
    > udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    > przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.
    > Bardzo proszę o pomoc

    Nie zgodzić się.
    Po pierwsze, jak teraz nie może ich udekumentować, to znaczy, że US już
    doczepia się jej do skóry.
    Po drugie od takiej darowizny powinien pójść podatek od czynności
    cywilno-prawnych, jak się nie umówicie, to płatny po połowie (2% wartości).
    Nawet jeśli ona go zapłaci, to i tak US się przyczepi, bo płacony dopiero
    teraz, czyli po terminie (rozumiem, że darowizna ma być z datą wstecz). na
    miejscu US, od razu bym podejrzewał fikcyjną darowiznę, a to się nadaję do
    prokuratury jak próba oszukania US.

    Jak ktoś będzie upierdliwy, to ciebie się też doczepią jako osobę, która
    pomaga w zatajeniu należności podatkowych.