eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w przyszlosci? › Re: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w prz...
  • Data: 2003-09-25 10:30:20
    Temat: Re: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w prz...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ [...Piwek...]
    >+ >+ > Czy majac kase fiskalna moge zrobic cos takiego:
    >+ >+ > Chcialbym sprzedac uslugę za pol roku z gory..
    >+ >+ > Wystawilbym paragon i zaksiegowal cala sprzedaz na dzien dzisiejszy.
    [...]
    >+ Zastrzegam że do tego się nie wypowiem: przypomnę ze były
    >+ sprawy przed NSA (obronione) kiedy USy zarzucały nieprawidłowość
    >+ sprzedaży dlatego, że godzina wydania towaru była późniejsza
    >+ niż godzina wystawienia faktury.

    Korzystając z okazji (przerzuciłem zapasy tekstów na HDD :))
    dokomentuję:
    - jest wyrok SN z 19.7.2002 wskazujący że taka faktura
    nie może zostać "odrzucona z przyczyn formalnych".
    GP pisała (tylko wycinki):
    +++++++
    Urzšd skarbowy i izba zakwestionowały odliczenie podatku [...]
    NSA nie zgodził się z takim podejœciem argumentujšc, że
    wymogi formalne stawiane fakturom VAT nie mogš być celem samym w sobie,
    [...]
    Przeciwko temu wyrokowi opowiedział się w rewizji nadzwyczajnej
    Minister Sprawiedliwoœci. Podkreœlił, że NSA nie może wartoœciować prawa,
    [...]
    Sšd Najwyższy zgodził się jednak z tezš NSA.
    -----

    ALE....
    ...ale to nie stanowi o momencie uznania obowiązku podatkowego.
    Znaczy: faktura "jest ważna", ale jeśli jest wystawiona
    "za wcześnie" to obowiązek podatkowy powstanie dopiero
    w dniu określonym w ustawie. Nad tym w GP rozwodziła się
    2.8.2002 p. Barbara Weliszek w artykule z podtytułem
    "VAT z pustej faktury".
    US powinien wtedy podczas kontroli "sam z siebie" przenieść
    (lub nakazać podatnikowi żeby to zrobił) przychód na
    następny miesiąc. "Normalnie" nie pociąga to za sobą innych
    skutków, ale przy zmianie stawki... i owszem :)

    IMHO rzeczywista przedpłata w wysokości 51% rozwiązywałaby
    rzeczony problem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)