  • Data: 2005-06-15 16:50:10
    Temat: Re: czy to środek trwały??
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

> [...]
    > majątku, o których mowa w art. 16a i 16b, których wartość początkowa
    > określona zgodnie z art. 16g, nie przekracza 3 500 zł; wydatki poniesione
    > na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu
    > oddania ich do używania.
    > 2. Składniki majątku, o których mowa
    > w art. 16a-16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych
    > ^^^^^^^^^^^^^^
    > ----
    >
    > No to chyba jasne że składniki majątku o których mowa w art. 16d.
    > *NIE* są na liście tych które "wprowadza się"

    Jak to nie?
    Są zdefiniowane w 16. a i b, tak?
    No to się je wprowadza, niezależnie od tego czy 16d zwalnia od
    amortyzowania.

    >, skoro wprowadza
    > się TYLKO ujęte w art. 16c-16c, zaś 16d *wyłącza*

    Wyłącza, ale TYLKO od amortyzowania - przynajmniej tak tam napisali. ;-)

    > niektóre z tych
    > wymienionych w 16a i 16b, no nie ?

    Nie.
    Tak by było gdyby w 16a i 16b były wymienione TYLKO takie które są powyżej
    3500, a w 16d pozostałe.
    A tak nie jest.