    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy można dobrowolnie wejść na VAT?
    Date: Wed, 5 Jun 2002 23:39:27 +0200

    On Wed, 5 Jun 2002, Kamila wrote:

    >+ Czy w trakcie trwania działalności gospodarczej można dobrowolnie wejść na
    >+ VAT?

    Patrz post Orki w wątku "...spółka jawna...".
    Przyznaję że mi szczęka opadła że *w pierwszym roku* nie można :],
    ale rzeczywiście w ustawie jest "...o których mowa w ust. 1, mogą
    zrezygnować ze zwolnienia..."
    Wyglada że ustawodawcy nie pomyśleli (chyba), ale trudno.

    Ja tam wszystkie pomysły powodujące że styczeń jest inny niż
    grudzień (np. amortyzacja przyspieszona itp) uważam za głupie,
    ale cóż... :(

    BTW: nie doczytałem się co się stanie po wykonaniu operacji
    gospodarczej wymuszającej wejście w VAT :> (jest szczegółowy
    opis postępowania "po przekroczeniu kwoty" - ale z tytułu
    'wejścia' rodzaju DG - nie bardzo).

    Pozdrowienia, Gotfryd