  • Data: 2006-09-02 08:58:05
    Temat: Re: czy delegacja jest dochodem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Sep 2006, brzoskwiinia wrote:

    > To niech wyśle 8 poleconych:)można przecież?

    wKF: KPA stanowi że "sprawy załatwia się pisemnie", niekoniecznie
    za pomocą poczty. Sprawa była kiedyś na .prawo i wskazywano że
    urzędnik (jakikolwiek) nie ma prawa odmówić przyjęcia pisma dotyczącego
    spraw załatwianych przez ten urząd - nawet jeśli zawiera ono błędy,
    urząd powinien na pismo odpowiedzieć PISEMNYM dokumentem z odmową
    przyjęcia, wezwaniem do uzupełnienia/poprawy itp.
    Ustatnio przy okazji poruszanej w prasie sprawy nieprzyjmowania
    deklaracji podatkowych w dyskusji:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/62bf261335a8ffab/a6059c50a5c1946
    5
    ...Jacek odszukał podstawę prawną, sam nie pamietałem i *wydawało
    mi się* że nieprzyjęcie dokumentu jest wykroczeniem (a wyszło że
    jest przestępstwem).
    To żeby wezwać policję to nie ja wymyśliłem, na grupie .prawo
    kiedyś było. Pewnie policja by się zdziwiła, dlatego warto mieć
    pod ręką podstawę prawną :] (Kodeks Karny, art. 231)
    Artykuł dotyczył deklaracji podatkowych w oparciu o Ordynację, ale
    przecież wszystkich "papierków urzędowych" (poza sprawamu karnymi,
    opisanymi w KPK) dotyczy KPA!

    Przecież to absurd, żeby urzędnik *musiał* przyjąć pismo posłane
    pocztą a mógł odmówić przyjęcia pisma wręczanego osobiście, nie
    uważasz?

    Nie zajmuję stanowiska czy odwołania są zasadne, bo to inna rzecz.

    pzdr, Gotfryd