    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czego tak duży podatek za oprogramowanie?
    Supersedes: <dgms9e$h4s$2@proxy.provider.pl>
    Date: Mon, 19 Sep 2005 17:29:59 +0000 (UTC)

    Bombardier <b...@y...com> wrote:
    > czego ja autor programu musze oddawac 22% US za coś co jest moje ja na to
    > pracowałem ciężko a nie US?.
    > rozumiem że podatek tam jakiś musi być ale aż taki ? czy oni są normalni ?
    > może to można w jakiejś innej formie sprzedawać tak aby było legalnie ale
    > ponosić mniejsze straty ?

    'Oni' nie są normalni. Pocieszę Cię, że jak oddasz te 22% VATu, to jeszcze
    oddasz 19% dochodowego i kapkę na ZUS. Z tego, co Ci zostanie możesz sobie
    kupić np. wycieczkę na Mazury, w której będzie 22% VATu. Oczywiście
    sprzedawca będzie musiał sobie także jakoś skompensować dochodowy, więc na
    pewno wycieczka będzie droższa, niż byłaby, gdyby organizator dochodowego
    nie płacił. Na wycieczkę pojedziesz samochodem, do którego paliwo będzie
    oprócz VATu zawierało od groma akcyzy. Mówiąc krótko - doją Cię na każdym
    kroku :)

    To się nazywa socyjalizm. Ktoś musi pomóc górnikom, bo oni są solą tej ziemi
    i dzięki nim jest w Polsce dobrze (jak to ostatnio powiedział Kaczyński).

    Ale za to jak piszesz program na komputerze, to możesz sobie od tego
    VATu/dochodowego odliczyć nowy monitor i nową klawiaturę :) No i krzesło też
    wygodne musi być. Jednym słowem - jazda na zakupy :)

    P.