  • Data: 2002-10-02 11:48:28
    Temat: Re: chorobowe
    Od: pavo <p...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Sep 2002 12:29:59 +0200, "arturoo" <5...@p...onet.pl>
    wrote:

    >1. prowadzę DG i otrzymałem od lekarza zwolnienie chorobowe na tydzien. Nigdy nie
    opłacałem ubezp.
    >chorobowego.
    >W zusie usłyszałem iż nie otrzymam zasiłku chorobowego i to jest dla mnie logiczne.
    Ale dowiedziałem
    >się także że muszę płacić całą składkę. Mocno mnie to zaskoczyło poniewaz sądziłem
    że składka
    >powinna zostać pomniejszona o okres zwolnienia chorobowego. Czy babka z zusu ma
    rację?
    >2. Może mi ktoś doradzić jak przejśc na Krus lub jak wogóle pozbyć się zusu?

    Raczej nie powinienies byc zaskoczony. Przepisy wyraznie stanowia, ze
    nie placi sie skladki za okresy za ktore zostal wyplacony zasilek
    chorobowy. W twoim przypadku nie ma mowy o zasilku (nie podlegasz
    ubezpieczeniu chorobowemu). Nie utozsamiaj okresu zasilkowego z
    okresem chorobowym, to nie jest to samo. Tak na marginesie: skladka na
    ubezp. chorobowe jest stosunkowo niewysoka i dziwie sie, ze
    zrezygnowales z tego ubezpieczenia.