  • Data: 2004-01-02 21:45:02
    Temat: Re: banalne pytanie o zwrot Vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Jan 2004, mycha02 wrote:
    [...ja, Wiola, CEF...<reverse !>]
    >+ > >+ Ej Cezary coś kombinujesz bardzo jak kosztem moze byc zwrócony Vat ?
    >+ >
    >+ > Zwrócony lub odliczony VAT (który wcześniej był [pewnie
    >+ > niesłusznie :)] uznany za koszt) jest przychodem;
    >+
    >+ Tzn, ze jezeli wystepuje o zwrot podatku vat i dostane ten zwrot, to musze
    >+ go ujac do pkpir jako moj przychod??

    Nie.
    *Ten* zwrot przecież nie był twoim *kosztem* :)

    >+ Boze, im wiecej probuje sie czegos
    >+ madrego dowiedziec, tym bardziej czuje sie oglupiala... Jak to jest z tym
    >+ vatem??

    Zwyczajnie: jest to jedna z "trudniej" napisanych ustaw, oczy trzeba
    mieć dookoła głowy i stosik pinezek (do zaznaczania "pułapek") jak
    się próbuje ją przeczytać :[

    Może na przykładzie - będzie prościej:
    kupujesz towar z zamiarem przeznaczenia na RiR. Nie odliczasz
    VATu (o tym że można zarówno doliczyć i odliczyć LUB nie
    odliczać był osobny długaśny wątek, pewnie niejeden :)).
    Albo robisz przedpłatę na benzynę do samochodu osobowego (a co,
    nie wolno ? ;)). Albo coś podobnego :)
    W tym momencie *masz* VAT, który *jest kosztem*, prawda ?
    A później - zmienia ci się "koncept". Odwidziało ci się
    i rezygnujesz z benzyny.
    Co z VATem który został (już) zaliczony w koszt ?
    Ano - skoro "wyrzucasz" z kosztów "podstawę podatku", to ów "VAT
    *który był kosztem* od czegoś co już przestało być kosztem" trzeba
    uznać za przychód...
    Mam nadzieję że nie zawikłałem bardziej niż było :)
    Im dłużej oglądam przykłady tym bardziej widzę że są naciągane... :]
    (zwrot zaliczki powinien być ujemnym kosztem, a nie przychodem - ale
    to się da obejść nabywając w jednym roku a zwracając w drugim,
    po okresie rozliczeniowym :))
    Jak ktoś ma lepsze (przykłady) niech się pochwali :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)