    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja - jedno pytanie
    Date: Thu, 02 Mar 2006 13:34:38 +0100

    Bartłomiej wrote:

    > CYTAT
    >
    > 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l, mogą indywidualnie ustalić
    > stawki amortyzacyjne dla używanych lub ulepszonych środków trwałych,
    > po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji danego podatnika, z tym że
    > okres amortyzacji nie może być krótszy niż:
    > 1) dla środków trwałych zaliczonych do grupy 3-6 i 8 Klasyfikacji:
    > a) 24 miesiące - gdy ich wartość początkowa nie przekracza 25 000 zł,
    >
    > KONIEC CYTATU
    >
    > czyli w tym roku i w nastepnym komputer by zostal zamortyzowany, z
> [...]

    Docent ci napisał dlaczego ten komputer nie jest używany. Ja dodam, że
    nawet gdyby był to warunki na okres amortyzacji (minimum 24 miesiące)
    dotyczą tylko wypadku gdy taki ŚT amortyzyjesz zgodnie z tym artykułem.
    A na początku jest tam magiczne słowo "mogą". Jeśli nie skorzystasz z
    tej możliwości to amortyzyjesz innymi metodami. Na przykład bierzesz
    stawkę z tabeli (30%) i mnożysz przez 2 zgodnie z art. 22i.2.3 i
    amortyzacja wychodzi w 18 miesięcy.