eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiamort. przyspieszona samoch. ciezarowegoRe: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
  • Data: 2002-05-07 19:14:57
    Temat: Re: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
    Od: "mm01" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Użytkownik JF napisał:
    > > Subaru posiadajace swiadectwo homologacji jako ciezarowy, ladownosc
    > > 505 - chce zastosowac przyspieszona amortyzacje degresywna z
    > > zastosowaniem wspolczynnika 2 "dla uzytkowania intensywnego". Czy
    > > jest to dopuszczone? Czy moze ktos kwiestionowac ze samochod
    > > przejezdza tylko np. 20 000 km w roku, wiec nie jest uzytkowany
    > > intensywnie?
    > Ajjajaj... albo przyspieszona, albo degresywna, zdecyduj się.
    >
    > Poza tym współczynnik podwyższenia amortyzacji dla środków trwałych
    > używanych bardziej intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych
    > albo wymagających szczególnej sprawności technicznej wynosi nie 2 a
    > 1,4. (art. 22i ust.2 pkt. 2 ustawy o PDOF).
    > Druga sprawa - oczywiście że jeżeli samochód przejeżdża 20 000km
    > rocznie, to *nie* jest uzytkowany szczególnie intensynie. To niecałe
    > 60 km dziennie!
    > Daruj, ale masz gwarantowaną wpadkę przy pierwszej kontroli.
    > Jeżeli przeciętny producent samochodów zakłada że pomiędzy dwoma
    > przeglądami gwarancyjnymi (czyli w odstępie mniej więcej roku)
    > samochód przejedzie nie mniej niż 15 000 km, to o jakim intensywnym
    > użytkowaniu może byc mowa przy 20 000km rocznie?
    > To nawet nie jest przeciętna. To jest codzienna jazda po mieście i dwa
    > razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa. Trochę wiecej niż niedzielny
    > kierowca, zdecydowanie mniej niz przeciętny przedstawiciel handlowy.
    > A jak inaczej mozna udowodnić intensywne użytkowanie smochodu, jeżeli
    > nie przejechanymi kilometrami?

    > Maddy

    a można udowodnić - a co jeżeli samochód będzie dostarczał np. towar do
    sklepów od dostawców znajdujących się w miejscowościach o bardzo złych
    drogach?; a co jeżeli samochód będzie zawsze załadowany na maxa?; a co
    jeżeli będzie jeździł w rejonach gdzie są bardzo duże korki, a na dodatek
    duże ograniczenia prędkości?; a na koniec wierz mi P. Maddy, że samochód
    który w zimie przejedzie 300 km dziennie na trasie po dobrej drodze, mniej
    się zużyje niż sam zapalny i gaszony kilknaści, a nawet kilkadzeisiąt razy
    dziennie (silnik i rozrusznik tak dostaje w kość, że aż przykro myśleć) - i
    to wszystko w/w może oznaczać intyensywne użytkowanie;

    mm01



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1