    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: allegro, vat, niezrealizowana transakcja
    Date: Tue, 12 Jan 2010 17:40:18 +0100
    <hi7u1j$r6l$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1001090339200.2744@quad>
    <hicm3o$hek$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hicpmm$jb6$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hiep6t$b07$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1001111229170.380@quad>
    <hifhc2$7bc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1001112343170.1668@quad>
    <hihes4$bbm$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    On Tue, 12 Jan 2010, Vasco wrote:

    > Przyjmuję argumentację. Tylko doszczegółowienie: skoro kasę mam, to nie
    > powienienem wszystkiego ewidencjonować?

    Popatrzmy w sufit... - czy w rozporządzeniu *są* zwolnienia
    z rejestracji *niektórych czynności* na kasie również przy
    sprzedaży "dla ludzi"?

    > Tzn., że jakbym chciał, to bym nie
    > musiał "nabijać" transakcji z Allegro wpłacanych na konto? Wydawało mi się,

    Dobrze Ci się wydawało.
    Powód jest prosty: fakt zawaracia transakcji poprzez Allegro (patrz
    uwagi niżej) nie jest ŻADNYM kryterium, decydującym o obowiązku "nabijania"!

    Zwolnienie z grubsza biorąc wymaga aby:
    - nie była to sprzedaż "nagranych nośników", fotoaparatów, metali
    szlachetnych i całej reszty rzeczy które są (bezwarunkowo)
    wyłączone ze zwolnienia (znajdź w treści rozporządzenia)
    - sprzedaż była "w systemie wysyłkowym" (uwaga na odbiór osobisty!)
    - wpłata następowała na rachunek bankowy "za poœrednictwem poczty,
    banku lub spółdzielczej kasy"

    > że skoro mam, to trzeba wszystko "jak leci" (poza fakturami dla prowadzących
    > DG itp.).

    No, przepisów poczytaj :D
    Tu masz link:

    pzdr, Gotfryd