  • Data: 2005-11-18 19:30:03
    Temat: Re: allegro&fiskus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Nov 2005, Andrzej Kłos wrote:

    > wyobraźmy sobie taką sytuację, wystawione jest auto, zdjęcia, opis - mieści
    > się w 10 linijkach tekstu. Jestem zainteresowany. Mailowo uściślam szczegóły
    > auta - jestem wybredny, korespodencja obfita. Wszystko mi pasi. wygrywam
    > aukcję. Jadę do sprzedającego. Oglądam to co on wystawił na aukcji. Znajduję
    > sporo nieścisłości (tapicerka nie beżowa a brązowa, antena nie z tyłu tylko z
    > przodu, opony nie wielosezonowe ale zimowe itd). Rezygnuję z transakcji,

    Mam zgryz. Bo jakby to była "rzecz oznaczona tylko co do rodzaju"
    można się powołać na "nieprzejęcie posiadania" - nikt ci go nie
    WYDAŁ, oglądałeś za zgodą właściciela itp. ale to nie ty miałeś
    prawo (już!) rozporządzać.
    Jednak dla "rzeczy oznaczonej co do tożsamości" mam zgryz - bo
    mi wychodzi iż transakcja (prawnie) miała miejsce.
    Może ktoś ma koncept jak temu zaprzeczyć...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)