    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: adres sprzedawcy na fakturze VAT
    Date: Fri, 13 Jul 2007 11:39:08 +0200

    On Fri, 13 Jul 2007, Anax WRC wrote:

    > zaraz zaraz ale wystawiajac fakture i prowadzac jednoosobowa DG to ktory
    > adres umieszczam? Bo wydaje mi sie ze siedziby tak?

    Siedziby PODATNIKA.
    Osoba fizyczna siedzi w mieszkaniu (o ile nie siedzi w areszcie albo
    więzieniu rzecz jasna :)).
    To o czym piszesz, nazywając to "siedzibą", to prawdopodobnie albo
    "miejsce prowadzenia DG" albo "miejsce przechowywania dokumentacji".
    Ani jedno ani drugie w przypadku osoby fizycznej nie jest "siedzibą".

    > W moim przypadku siedziba to X

    Sprawdź przepisy w ustawach.
    Masz "siedziba osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".

    W przypadku VAT jest tak śmiesznie, że jeśli ma się tylko jedno
    miejsce uzyskiwania przychodów oVATowanych to podlega się pod US
    właściwy dla miejsca prowadzenia DG.
    ALE...
    Ale to nie zmienia faktu, że na f-rze podaje się "adres sprzedawcy",
    czyli adres OSOBY która sprzedaje, a nie adres MIEJSCA w którym się
    sprzedaje!

    Całkiem sporo firm podaje oba adresy - tak siedziby/msca zamieszkania
    jak i msca prowadzenia/sprzedaży. Tak może być, bo przepis pozwala
    ustanawiając regułkę "co najmniej".

    > a adres zamieszkania to Y. Tak wiec wydaje mi sie ze X
    > powinienem wstawic.. zgadza sie?

    Ustawa:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html

    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić
    fakturę stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie sprzedaży,
    [...]

    Rozporządzenie:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    § 9.
    1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    co najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone
    sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy; [...]

    Ich - a adresem sprzedawcy, czyli Ciebie, jest TWOJE miejsce
    zamieszkania!

    pzdr, Gotfryd