    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: abolicja okresy przedawnienia lewych dochodow
    Date: Mon, 07 Oct 2002 19:21:30 GMT

    > Przyznaję że widziałem artykuł w prasie (był w internecie) iż
    > US wyegzekwował (wygrał w sądzie) z podatniczką która miała
    > "dolary w skarpecie" (z lat 70.).
    > Namiaru nie umiem odnaleźć :(
    > W tym świetle - teza że "nie przedawnia się w ogóle" ma
    > *jakieś* podstawy ! Samo prawo stanowi co innego... :]

    Dzieki Gotfryd za linki,a co do tych dolarow w skarpecie,
    to jest problem dowodowy,czy je miala z lat 70 czy z innych lat,
    najwyrazniej skarbowy jej nie uwierzył.

    Zauważyłem czytajac wyroki NSA w podobnych sprawach, że każda bzdura,
    jesli jest od razu poparta "dowodami" jest uznawana przez US
    np.jezeli delikwent stwierdza, ze dostał 10 darowizn od meneli w wysokosci
    wolnej od podatku,obecnie to 4607zł od jednej obcej osoby
    i "udowadnia" to pokazujac w skarbowym 10 umów darowizny,
    to chociaz widać , że jest to ewidentny przekręt.
    NSA stwierdza że facet ma pokrycie na 46000zł, a to że bezrobotni i menele
    nie mogłi miec takiej kwoty do podarowania, może mieć jedynie wpływ na to
    ,że skarbowy im powinien wytoczyc sprawy o wykazanie źródeł przychodu ,
    na pokrycie darowizn, a facet jest czysty.

    A z kolei, byc moze uczciwy człowiek twierdzi ,że miał pieniądze, już przed
    10 laty i przedstawi dowód z banku , a później mówi ,że dokument mu zaginął
    , a pieniądze dali mu rodzice ,to zeznaniom rodziców sąd nie daje wiary, bo
    zmienia zeznania, a więc coś kręci i facet musi bulić 75%.

    > Czyli praktycznie po nowym roku nie tylko 1996, ale i 1997 rok ma się z
    > głowy.
    1996 tak, ale 1997 nie, bo 1997 rok przedawni się z dniem 31 grudnia 2003,
    zapominasz ze rozliczenie za ubiegly rok składamy do 30 kwietnia następnego
    i dopiero wtedy US moze sprawdzic poprzedni, niektórzy jak wynika z wyroków
    NSA, na tym sie przejechali.

    > Czyli jak są mściwi, to mogą delikwenta napradę nieźle przeczołgać.
    Tam tez pracuja ludzie i jak wynika ze statystyk to wcale sie nie
    przepracowują, tylko niewielki procent spraw udaje sie wszcząć, a zakończyć
    kożystnie dla US zaledwie kilkaset rocznie, przy szarej strefie szacowanej
    na 20%.

    pzdr
    mareK