  • Data: 2009-01-09 07:31:13
    Temat: Re: Zwrot VAT w 25 dni
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > I co w takim przypadku - od tej części nie mogę chcieć 25 dni tylko
    > 60 ?

    Ty chcesz mnie zmusić, żebym sobie odświeżył przepisy?
    Może to się przyda - ostatnio przegapiłem trochę zmian.

    Kiedyś było tak i wynikało to z treści przepisu,
    że jak wpiszesz do deklaracji i masz niezapłaconą częśc faktur,
    to nie masz prawa do zwrotu wogóle
    w terminie przyspieszonym, a nie tylko w części.

    Bez zaglądania do ustawy, a jedynie wg cytowanego przez Ciebie fragmentu
    interpretowałbym to tak samo. Ratunkiem może być obsuwanie do kolejnych
    deklaracji
    tych niezapłaconych faktur, a potem ewentualnie wpisanie ich wtedy, kiedy
    nie chcesz
    zwrotu innego niż standardowy.

    Z własnego doświadczenia powiem, że olałem zwroty przyspieszone,
    bo i tak mam stale zwroty, więc termin nie gra roli i tak co miesiąc oddają,
    a kontrole zapłaconych faktur były dość szczegółowe i pamiętam, że
    najgorzej było z fakturami za paliwo płaconymi kartą, gdzie do zakupu
    paliwa
    dołozyłem jeszcze dropsy i gumę do żucia na drogę.
    Faktura na np 165zł paliwo, a obciążenie karty i slip z kasy na parę złotych
    więcej
    i trzeba było udowadniać, że to ta, a nie inna transakcja jest zapłacona.
    Dobrze, że nie musiałem dostarczać listy ze stacji, która transakcja u nich
    była płacona kartą.