    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT
    Date: Wed, 20 Nov 2002 22:19:32 +0100

    On Wed, 20 Nov 2002, Eltra wrote:

    Mam prośbę: rozZIPuj ten teskt, bo tak skompresowałeś
    że rozkodować nie umiem ;) !

    >+ Od XII ub r. przenoszę VAT na nast okresy - mam prawo. Bo f-ma budowlana,
    >+ sprzedaż w części 7%.
    >+ Chcę wnieść o zwrot VAT-u.

    Jak dotąd:
    - do "przenoszenia" prawo mają wszyscy, więc ty też.
    - nie zaznaczasz czy/że chodzi ci o prawo do zwrotu (a nie przenoszenia)

    >+ US mówi, że mam robic korekty.

    *DO CZEGO* ?

    >+ Hm..- wszak istnieje instytucja przenoszenia, choćby po to, żeby
    >+ skompensować VAT nalezny - kiedy obrót większy.
    >+ Zagwozdka, bo za IX - byłby VAT do zapłaty z odsetką, a nadwyżka u nich
    >+ lezy.

    Moment.
    1. "u nich" lezy VAT nadwyżka VAT naliczonego nad należnym ?
    2. ty masz VAT do odliczenia ?
    3. ...a oVATowany przychód (w tym miesiącu) osiągnąłeś ??

    Bo ja nie rozumiem do końca, ale ponieważ pamiętam pułapkę
    (sam się załapałem :>) - to podejrzewam że może być tak
    iż masz nadwyżkę ale jednocześnie nie masz sprzedaży -
    a w ustawie "tak napisali" że odliczenie VAT następuje
    *jeśli jest przychód* (w danym miesiącu) !
    Może być tak że masz (np. duży koszt, ale nie ŚT) sporo
    VATu "do utopienia" - ale nic nie sprzedałeś. No to leży
    i czeka... :(
    Ale to mi *nie* objasnia jak mogłeś doprowadzić do sytuacji,
    że masz *zaległy* VAT jednocześnie z "nadpłaconym" !

    Tak poza konkursem - to do VATu "odzyskiwalnego skutkiem
    sprzedaży poniżej 22%" jest ograniczenie pt. "zwrot tylko
    od VATu z zapłaconych faktur" - ale o tym nie wspominasz.

    >+ Co zrobić?

    Sobie - przydzielić kawę (albo "inny podobnie działający..." ;))
    Grupie - objaśnić.
    A USowi... 'się okaże' ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd