  • Data: 2006-11-07 21:50:31
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: "McBain" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    szuszu napisał(a):

    > Niestety jeśli już się zarejestrowałeś nie możesz korzystać ze zwolnienia

    Hmmm.. to jak należy rozumieć niżej podane artykuły?

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku
    podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości
    10.000 euro. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

    9. Podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności określonych w art.
    5 w trakcie roku podatkowego jest zwolniony od podatku, jeżeli
    przewidywana przez podatnika wartość sprzedaży nie przekroczy, w
    proporcji do okresu prowadzonej sprzedaży, kwoty określonej w ust. 1
    lub w ust. 8.

    W formularzu VAT-R jest pytanie czy zamierzam korzystać z tej ulgi.
    Wydaje mi się, że można aktualizować ten druk. Nic z tego nie
    rozumiem :( Dla kogo jest ten artykuł?
    Wydawało mi się racjonalne, że jest opcja nie płacenia VATu jeżeli
    zaczynam działalność, żeby nie było to dla mnie zbytnim
    obciążeniem i zaczynam płacić dopiero kiedy przekrocze te 10 tys
    Euro. Dziwne to wszystko.

    Dzieki za odpowiedzi
    Wojtek