  • Data: 2003-03-19 12:33:20
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT - czy za kazdym razem ?
    Od: "666" <j...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Być może się przejęzyczyłem i rzeczywiście miało być PIT-1
    Ale czy trzeba ten druk "zawiadomić podatek dochodowy, że będziesz płacił
    zaliczki" w ogóle składać, jeśli wynajmujący ciągle będzie poniżej kwoty
    wolnej od podatku (wynajem garażu to mały dochód)?
    I czy trzeba prowadzić jakąś ewidencję, jeżeli do kosztów wynajmu
    wynajmujący chce zaliczyć opłaty ponoszone w administracji, ale także i
    amortyzację lokalu?
    JaC

    > Chyba nie za bardzo - spróbujmy:
    > NIP-1 - raczej nie - w końcu najem to nie działalność, więc nadal jesteś
    osobą nie prowadzącą DG i wszelkie aktualizacje skłdasz na NIP-3.
    > Powinieneś jedeynie zawiadomić podatek dochodowy, że będziesz płacił
    zaliczki (można na druku PIT-1) - możesz też wybrac zasady ogólne lub
    ryczałt.
    > Co do VAT to już było - nic nie musisz złożyć ponieważ jesteśustawowo
    zwolniony, powinieneśtylko pilnować żeby nie przekroczyć obrotu - w tym roku
    40900.
    > Aha- to pisemne zawiadomienie o końcu poprzedniej umowy rzeczywiście
    byłoby wskazane, choć podstawy nie znam.