  • Data: 2009-07-13 08:21:45
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:

    > Hm, a nie kwalifikuje sie to przypadkiem do skargi konstytucyjnej
    > z zarzutem podwojnego karania? W koncu przy spoznionej zaplacie
    > trzeba placic odsetki, a tu dochodzi jeszcze utrata chorobowego,
    > czyli sankcja dodatkowa. Za podobne machloje UOKiK pojezdzil
    > po bankach.

    Jakoś tak parę błędów w tym rozumowaniu widzę.

    Odsetek nie płaci się, jeżeli nie przekraczają 6,60. Jednodniowe
    spóźnienie nie powoduje obowiązku zapłaty odsetek, chyba że płacisz tego
    zusu kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie.

    Drugie - utrata chorobowego to nie "kara". Wydźwięk przepisów jest taki,
    że płacąc chorobowe po terminie rezygnujesz z niego. Ubezpieczenie
    chorobowe jest dobrowolne, trzeba spełnić określone warunki, żeby je
    mieć. Znasz warunki, nie dotrzymujesz ich, Twoja decyzja.

    Trzecia sprawa, że w przypadku jednorazowego spóźnienia o jeden dzień
    masz duże szanse na "przywrócenie terminu" - taki paten na zakrzywianie
    czasoprzestrzeni. Trzeba złożyć podanie do kierownika swojego Zusu i
    kierownik uznaje, że pomimo iż zapłaciłeś po terminie jednak zapłaciłeś
    terminowo. Z mojej praktyki - przy incydentalnym spóźnieniu szanse na
    pozytywne rozpatrzenie bliskie 1.

    W przypadku gdy zakrzywienie czasoprzestrzeni się nie powiedzie możesz
    skorygować deklaracje wstecz i odebrać swoją składkę chorobową.

    Czwarta sprawa - UOKIK może ZUSowi w kwestii składek skoczyć z wysoka.
    ZUS nie może naruszyć zasad konkurencji bo jest monopolistą z definicji
    a jego monopolistyczna pozycja jest zapisana w ustawach.

    Tak że zasadniczo kula w płot.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813