eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiana auta z ciężarowego na osobowe i skutki podatkowe › Re: Zmiana auta z ciezarowego na osobowe i skutki podatkowe
  • Data: 2004-08-19 20:17:41
    Temat: Re: Zmiana auta z ciezarowego na osobowe i skutki podatkowe
    Od: Tomasz Janus <t...@e...pl_no_spam> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie, co by było gdyby zmiana homologacji (zakładając, że chcesz to
    > zrobić z pełnym rynsztunkiem, a nie, że pan Zdzisio z warsztatu klepnie
    > pieczatkę) została przeprowadzona - czy US zażąda zworotu VAT (całości)
    > - o ile znam nastawienie, to zapewne tak - nie ma znaczenia, co mówi
    > prawo, bo US odwoła się do wycinkowej interpretacji - ponadto
    > praworzadnośc nie polega w naszym regionie na przestrzeganiu prawa,
    > tylko na tym, że możesz się odwołać.
    >
    > Pzdr: Catbert

    Bodaj 5 sierpnia w Dobrej Firmie było, że można "przehomologować" auto z
    ciężarowego na osobowe i nie wiąże się z żadnymi korektami
    wcześniejszych deklaracji VAT.

    Zapytałem telefonicznie w swoim US i miła pani potwierdziła mi taką
    interpretację. Kiedyś potrzebowałem wersji ciężarowej więc kupiłem
    "ciężarówkę", a teraz wystarcza mi osobowy więc przerobiłęm. Oczywiście
    przy sprzedaży takiego auta VAT trzeba zapłacić niezależnie czy go
    przerobiłem na osobowy czy nie.

    pzdr
    tj