    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszona DG a faktury za telefon??
    Date: Fri, 26 Aug 2005 22:15:26 +0200

    On Fri, 26 Aug 2005, Mariusz wrote:

    > Mam zawieszoną DG i nie wiem co zrobić z fakturami za komórkę które są
    > wystawiane na firmę. Księgować to normalnie w KPiR czy jakoś inaczej??

    Trochę ;) stanowiska (swojego) wyłożyłem w innym miejscu.

    Natomiast chciałbym tak "z osobna" zaznaczyć, że jak dla mnie
    nie jest oczywisty *moment* kiedy można zaliczyć takie wydatki
    ponoszone w okresie nieprowadzenia DG w KUP.

    Pomijam taki szczegół iż ustawy "o przedsiębiorczości" pojęcia
    zawieszenia nie znają (nie definiują) i jest to spory kłopot
    sam w sobie. "Ja bym się trochę bał".
    Natomiast IMO nie ma powodu do niezaliczania w KUP *w ogóle*,
    czym innym jest pytanie "kiedy" (czy wg okresu poniesienia czy
    po wznowieniu wykonywania DG).
    Odliczenie VAT IMO przysługuje - bo wykluczone są tylko wydatki
    które nie mogą być kosztem (czytaj: domyślnie *nigdy* nie
    mogą być KUP) i z tym (z VATem) jak na mój rozum kłopotu nie
    ma wcale - "rozliczać na bieżąco i wykazywać na VAT-7 rosnącą
    kupkę do odliczenia" :)
    Ma ktoś pomysł jak powinno się taki KUP odliczać ?
    Bo to:
    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/mag2004/wydatk
    i.htm
    "Potwierdzajš to wyjaœnienia Urzędu Skarbowego Wrocław Krzyki z 5
    listopada 2003 r. (PDI/415-127/178/03). Urzšd wyjaœnił, że w przypadku
    czasowego zaprzestania prowadzenia działalnoœci gospodarczej do kosztów
    uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki zwišzane z funkcjonowaniem
    Ÿródła przychodów, takie jak: opłatę za podnajem placu, na którym jest
    postawiony kiosk handlowy, czy też opłatę za abonament telefoniczny,
    który zarejestrowany jest na działalnoœć gospodarczš."

    ...nijak nie wyjaśnia problemu "ale KIEDY zaliczyć w KUP".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)