    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszona DG a faktury za telefon??
    Date: Fri, 26 Aug 2005 22:07:36 +0200

    On Fri, 26 Aug 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisał
    >
    > Mozesz wywalic.

    ...a nie szkoda ich tak "po prostu wywalić" ???
    Stanowczo protestuję !!
    Toć tu podatnik jeden z drugim pracowicie miejscówki od VATu
    odlicza (ok. 1 zł od ekspresu :>) a ty tak lekkomyślnie:
    "wywalić" ;) !

    Hint: "zabezpieczenie źródła przychodu" - pytając googla (zarówno
    www.google.pl jak i groups.google.pl) należy wziąć pod uwagę
    "zachowanie OR zabezpieczenie" tudzież "źródła OR źródeł",
    "przychodu OR przychodów" i inne takie.

    Chyba tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/d3323b2130588f5f
    ...udało mi się "przy okazji" wyłożyć mój punkt widzenia: skoro
    podatnik aktywnie o coś zabiega (zawiera umowy, nabywa ST "na firmę") to
    można się zastanawiać czy przypadkiem "prowadzi działalność".
    Ale jeśli są to czynności niezbędne tylko do nieutracenia pewnych
    właściwości firmy (np. czynsz za chwilowo niewykorzystywany lokal,
    naprawa samochodu nie po to żeby jeździć ale żeby nie przerdzewiał
    na wylot itp) to pasują jak ulał do dosłownego cytu zawartego
    w wielu miejscach, np. na stronie:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/3733,wydatki-na-
    pozyskanie-inwestora-sa-kosztem.html
    ...mimo że z treścią owej strony nie jest związany.
    Mianowicie:
    "w celu osišgnięcia,
    zabezpieczenia lub zachowania Ÿródła przychodu"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jestem niemal pewien że kiedyś odwoływałem się do przyuważonego
    artykułu w prasie który nawiązywał do "zabezpieczenia" w okresie
    *nie*prowadzenia DG czyli tematu wątku.
    Niestety piszę "z głowy czyli z niczego" a dostęp do googla
    Mariusz ma tak jak ja, więc niech go pyta ;) !

    O, mam :) - inny artykuł, ale powołujący się na wyroki NSA więc
    całkiem poważnie brzmiący:
    http://www.klub-odgik.org.pl/biuletyn/mag2004/wydatk
    i.htm

    --