    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapisy korygujący w KPIR a liczba porządkowa
    Date: Mon, 23 Apr 2007 10:28:56 +0200

    Dnia 23-04-2007 o 09:37:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Skoro już rozliczasz (korygujesz) *podatek* a nie *zaliczkę*, to
    > IMO konieczności korekty zaliczek nie ma.
    > Sam kiedyś wyskoczyłem z takim pomysłem (o korekcie zaliczek),
    > zostałem utemperowany ;) i po przemyśleniu wychodzi mi że tak właśnie
    > jest. Rozliczanie zaliczek jest "podrzędne" wobec rozliczenia
    > podatku.
    > A numeracją tak czy siak bym się nie przejmował i pod żadnym pozorem
    > jej nie zmieniał, nawet jakby przypadło w środku roku "dopisać" jakiś
    > przychód.

    Tutaj nawet w śród doradców pdoatkowych nie ma zgodności :)
    Są tacy co zakładają nową księgę nawet, mimo sterty wyroków
    sądowych które pokazują co jest wartta taka księga :)

    > Jaki przychód nakazuje Ci "przenumerować" zamknięty miesiąc?
    > Nie ujmując przychodu popełniamy wykroczenie.
    > Ale czynny żal itp służy właśnie do ujawnienia owego wykroczenia
    > i "zniesienia" konsekwencji - samo wykroczenie MIAŁO miejsce, więc
    > oczywistym jest iż ma to odwzorowanie w dokumentacji!

    Rozporządzenie w sprawie KPiR mówi że w razi czego można wprowadzić
    do księgi dowody korygujące zapisy, przy czym nie jest sprecyzowane co to
    za dowdowy.
    Doradca mi powiedział że można zrobić notę korygującą zapisy, na niej
    wyliczyć
    poprawki dla poszczególnychkolumn i wprowadzić do księgi.
    Wtedy sumy się zgadzają, a jak jeszcze dodać ten czynny żal o którym
    wspominasz
    to już faktycznie wogóle sprawa jest czysta.
    Pytanie jedno które mnie nurtuje, czy taka nota jest dopuszczonym dowodem,
    bo jest wymieniowna niejawnie jako sposób korekty a potem nie ma
    nic o nie w spisie dopuszczalnych dowodów?

    > Tak sobie myślę, że w razie potrzeby można rozważyć dopisanie
    > pozycji np. "48a" ;)

    Też o tym myślałem i jak popytałem to wychodzi że można tak zrobić w
    drodze wyjątku.

    pozdro