eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZaliczki na koszty - gdzie w sprawozadniu finansowym ? › Re: Zaliczki na koszty - gdzie w sprawozdaniu finansowym ?
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaliczki na koszty - gdzie w sprawozdaniu finansowym ?
    Date: Fri, 18 Mar 2011 18:03:14 +0100

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 09:33:05 +0000 (UTC), THX napisał(a):

    > W postępowaniu egzekucyjnym komornik przez swoją kancelarię wzywa wierzyciela
    > do uiszczenia różnych zaliczek.
    > Przy czym niektóre zaliczki są niejako "obowiązkowe" (pod rygorem zwrotu
    > sprawy), a niektóre niejako "dobrowolne" (pod rygorem niepodjęcia danej
    > czynności komorniczej, np. poszukiwania majątku dłużnika).

    Wybacz, nie zauważyłam Twojej odpowiedzi - stworzył mi się nowy wątek
    (czemu ?!?!?! )

    Ja Ci napiszę, co myślę w tej kwestii.

    Rozumiem, że Twoja firma nie zajmuje się ściąganiem wierzytelności dla
    innych klientów, a jedynie dochodzicie swoich własnych należności.

    Jeśli tak, to wszelkie koszty z tym związane są kosztami związanymi z
    podstawową działalnościa, koszty więc powinny być księgowane na konto
    pozostałych kosztów operacyjnych.
    Ale to wtedy, gdy wiesz, że płacicie właśnie np. opłatę sądową do wpisu,
    czy też skarbową od pełnomocnictwa.
    Jeśli natomiast płacicie komuś zaliczkę na szeroko pojęte koszty sądowe, to
    zaliczka winna być księgowana, tak jak inne zaliczki na koszty (np. na
    międzyokresowe rozliczenie kosztów) i z chwilą otrzymania faktury,
    rozliczyć zaliczkę i zaksięgować w koszty.

    Koszty związane z dochodzeniem należności, nawet bezskutecznym są kosztem w
    momencie poniesienia.

    Konkluzja:
    koszty sądowe - na konto kosztów (siódemki), wtedy masz je w wyniku
    finansowym, jeśli zaliczka - pokazujesz w bilansie w aktywach.

    Gdybym czegoś dobrze nie odgadła - daj znać :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna