  • Data: 2011-08-23 19:09:04
    Temat: Re: Zaległa składka zdrowotna.
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Z P." <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j2u6n7$m9s$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli jak byk mam napisane ze od przyznanej emerytury placi tesc podatek i
    > skladke na ubezpieczenie zdrowotne. Czyli co? wykonujac DG jest
    > zobligowany do
    > placenia drugiej skladki na ubezpieczenie zdrowotne?
    > To jest dobrze?

    Nie wiem, czy dobrze - ale od DG placis sie zawsze skladke zdrowotna.
    Tak samo, jak pracujesz na etacie - tez zdrwotne od DG musisz placic.

    Tesc dal ciala - bo gdyby normalnie oplacal skladki, to ok. 90% ich
    wysokosci by sobie odliczal od podatku (takze od tego z emerytury).
    Efektywnie miesiac prowadzenia DG by go kosztowal 20-30 zl. A teraz musi
    zaplacic calosc i pewnie nie da rady calosci odliczyc (nie starczy podatku).
    No i odsetki tez beda, a odsetek nie odliczy.

    Niech wiec prosi ZUS o raty - moze wtedy bedzie mogl odliczac sobie od
    podatku w kolejnych latach, w miare splaty rat.
    Jesli nie, to juz ktos napisal - beda mu sciagac z emerytury., Zdaje sie, ze
    75% emerytury moze zostc zajete.

    O umorzeniu raczej niech zapomni - chyba, ze jakos to umowtywuje - np.
    ciezka choroba itp.
    Mojemu kuzynowi umorzyli ok 30 tys. zl, ale byly solidne podstawy (zona
    chora na raka itp.).

    Pozdrawiam
    SDD