    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup z USA
    Date: Fri, 18 Jan 2008 12:42:01 +0100

    Dnia 18-01-2008 o 00:39:14 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > (...)
    >
    > Witam, podepnę się pod ten wątek, bo mam podobny problem :)
    >
    > Na e-poradach się na mnie wypięli, może tutaj będę mieć więcej
    > szczęścia.

    > Takie pytanie zadałem:
    >
    > Chcę kupić w serwisie myfonts.com (z siedzibą w USA) czcionkę. Z tym, że
    > tylko pojedynczy krój, a nie cały zestaw (który można powiązać z fizyczną
    > płytą CD w pudełku).
    > Przy zakupie otrzymuje się licencję na własne użytkowanie, nie do
    > odsprzedaży, nie do modyfikacji. Pobieram archiwum ZIP.

    Czyli import usług.

    > Płatność dolarach - bezpośrednio kartą kredytową lub przez PayPal.
    > Zapłacę
    > prawdopodobnie kartą kredytową, więc przypuszczam, że zakup będę mógł
    > zaksięgować po otrzymaniu elektronicznego wyciągu transakcji? Czy mogę w
    > tym celu wykorzystać kartę kredytową konta "prywatnego" (nie posiadam
    > takiej karty do konta firmowego)?

    Nie znam się, ale jak raz zrobisz wyjątek to nic nie powinno się stać
    - zakładając że ktoś to wytropi.

    > Sprzedawca udostępnia fakturę do wydruku, czy mogę ją potraktować jako
    > dowód księgowy zamiast wyciągu z konta?

    Raczej druknij fakturę i podepnij dowód zapłaty - takich papierków nigdy
    za wiele.

    > Jaka mnie czeka procedura przy takim zakupie (faktura wewn., podatek u
    > źródła?) i jak go zaksięgować (wg. wyciągu czy faktury i w jakiej dacie?)
    > Czy pojawi się podatek licencyjny? KPiR + VAT.

    Faktura wewnętrzna(naliczenie+odliczenie VAT, odliczenie zależy od tego do
    jakiej
    sprzedaży kupujesz te czcionki i czy rozliczasz zakupy proporcją).
    W jakiej dacie? Powiedziałbym że fakturę wewnętrzną masz wystawić do 7 dni
    od daty zakupu
    (chyba że jest jakiś wyjątek w przepisach dla faktur wewnętrznych, bo na
    sam soft chyba nie ma),
    wtedy obowiązek podatkowy VAT w dacie wystawienia faktury, odliczenie w
    okresie otrzymania
    faktury(IMHO wewnętrznej, czyli defacto data wystawienia), dla dochodowego
    koszt standardowo w dacie
    wystawienia faktury(IMHO też wewnętrznej).

    Co do podatku licencyjnego, to nie ma pojęcia czy dla softu trzeba go
    pobierać,
    wydaje mi się że czytałem kiedyś że przy zakupie oprogramowania się tego
    nie stosuje,
    ale to tylko echo w głowie.

    > W sprawie tej faktury do wydruku z ciekawością śledziłem niedawny wątek
    > -
    > wychodzi na to, że oni mogą mi wysłać PDF-a?

    Jasne, wszyscy mogą poza nami :) Dla Ciebie ważna jest faktura wewnętrzna,
    do której podpinasz to co masz - wydruk PDF-a + wyciąg z karty IMO
    całkowicie wystarczają.
    Dla pewności poczytaj interpretacje na temat faktur wewnętrznych na
    sip.mf.gov.pl/sip
    - tam są prawie identyczne przykłady.

    pozdr,
    tommyz