  • Data: 2009-06-11 10:42:43
    Temat: Re: "Zakup towarów handlowych" czy "Pozostałe wydatki"
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    geko pisze:
> [...]
    > (czyli kwalifikowane jako "Zakup Towarów Handlowych" w KPiR), muszę mieć
    > także zakupione elementy potrzebne do sprawdzania w jakimś układzie
    > produkowanych urządzeń, zanim one trafią do klienta.
    >
    > Te elementy potrzebne do sprawdzania (np. żarówka, silnik elektryczny),
    > nigdy nie zostaną sprzedane, są one potrzebne do sprawdzania produktów
    > firmy po ich produkcji a przed sprzedażą.
    > Czy zapisać je w KPiR jako "Zakup Towarów Handlowych" czy jako
    > "Pozostałe wydatki" ??
    > Pozostałe wydatki nie wchodzą w roczny remament.
    Pozostałe wydatki, chyba że takie elementy planujesz używać >1rok, i
    pasuje ci je wrzucić jako środek trwały (czyli bardziej jako narzędzie).
    Miałem podobny problem, z elementami które szły na prototypy, do
    ewidentnego zniszczenia (testy urządzeń choćby w kwestii palności) itp,
    i wrzucałem je po prostu w "pozostałe wydatki". Osobną kwestią jest
    jeszcze ich utylizacja (na papierze) po zużyciu...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173