    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup na terenie UE - faktura brutto
    Date: Wed, 20 Jun 2007 11:41:09 +0200

    dfsfs wrote:

    > moj brat zarejestrowal dzialalnosc w 2005 roku i wystapil w tym samym
    > roku o vat-ue tak dla zasady, ze moze sie kiedys przyda, na poczatku
    > tego roku sprawdzil, ze jest w bazie i dokonal zakupow bez problemu,
    > czyli mimo braku skladanych deklaracji vat-ue i zakupow za granica
    > nie zostal wykreslony

    Nikt nie jest doskonały.
    Naczelnik US też mógł coś przegapić.
    Mam tylko pewne obawy, że jak ktoś zacznie przy tym grzebać,
    to dojdzie do wniosku, że przecież podatnik, który zaprzestał
    wykonywania tych czynności miał obowiązek sam powiadomić US
    o tym fakcie. Chyba nie żadnych sankcji za brak powiadomienia,ale
    znając interpretacje urzędów, to można się spodziewać,
    że US może powiedzieć tak:
    "był Pan w bazie, ale przecież wiedział Pan sam, że utracił Pan prawa,
    więc te wszystkie transakcje ostatnio dokonane trzeba będzie
    inaczej opodatkować, bo nie był Pan podatnikiem właściwie zarejestrowanym"