  • Data: 2007-07-05 12:28:56
    Temat: Re: Zakup na bon towarowy - MAkro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jul 2007, MarekZ wrote:

    > Rozpoczynajacym d-g Makro przyznaje gratisowo bony po 50 zł. Jednakże taki
    > sam bon można zakupić, są to sytuacje nieodróżnialne w praktyce, skąd taki
    > bon pochodzi.

    Ale:
    - jest dowód że taki bon został otrzymany, Makro niemal na pewno ma
    ewidencję bonów "rozdanych w prezencie"
    - jest obowiązek ujecia przychodu

    Układ jest taki, ze "normalnie" tak otrzymany bon IMVHO mógłby podpaść
    pod darowiznę. A do 1000 zł byłoby zwolnienie.
    JEDNAK...
    Jednak darowizna to świadczenie bez zobowiązań.
    Otrzymanie bonu *w ramach DG* IMHO kwalifikuje się pod "nieodpłatne
    świadczenie".

    IMHO jest to zdarzenie odrębne od zapłaty tym bonem - tak samo, jak
    przyjęcie weksla jest "wpływem gotówki", tak samo wpływ tego bonu.

    pzdr, Gotfryd