  • Data: 2006-06-22 07:41:26
    Temat: Re: Zakup domeny internetowej i WNiP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Jun 2006, t wrote:

    > Ciekawa sprawa, bo przecież licencje idą do WNiP a można nabyć licencję na
    > rok albo
    > na 50 uruchomień - tu też trzeba płacić co jakiś czas za 'to samo'

    IMHO przykład rzeczywiście ciekawy - ale tak postawiony w przepisie
    (licencja jest WNiP i już).
    Jednak od NASKu nie kupuje się "licencji na używanie adresu",
    adres internetowy *może* nabrać wartości - tego nie neguję.
    Powiedz mi jednak jaka jest wartość *początkowa* takiego adresu?
    W przypadku NASK - 50/150/1200 zł, tak?
    No dobra, przyjmuję do wiadomości :)
    Bo tę (WP) ew. wpisywałosię do WNiP - oraz *nakłady* (wydatki) związane
    z ew. ulepszaniem :), choć obowiązek jest przy kwotach >3500 zł
    Przepisy przewidują nawet podwyższanie WP dla ST - na mocy rozporządzenia
    ministra, art.22o ustawy i w czasach kiedy inflacja była spora owe
    przepisy miały zastosowanie.
    Ale mi się zdaje że konieczności zmiany WP dlatego że wartość wyceny
    WNiP rośnie "sama z siebie" nie przewidziano :)

    Znaczy to o czym piszesz IMO jest odrębne od tego o czym pisze Greg:
    wydanie pieniędzy na licencję tudzież na rejestrację domeny (ale nie
    jej utrzymanie!) wypada uznać za WP WNiP: w przypadku domeny poniesiono
    wydatki, a wszystkie wydatki (parafrazując opis z ST: "w tym również
    za montaż i robociznę"!) zalicza się do WP.
    Parafraza ma wykazać różnicę w rozumieniu "nabycia przez zakup" od
    tego co ujmuje się w WP :), tak jak "montaż" jest niezbędny żeby
    ST działał, tak samo opłacenie rejestracji było niezbędne żeby
    móc legalnie rozporządzać domeną. Ale ani jedno ani drugie nie
    jest "zakupem"!
    Greg domaga się żebym przyznał że wartość bieżąca WNiP może istnieć
    tylko dlatego że był *zakup* - i z tym polemizuję.
    Nabycie prawa do domeny nastąpiło niejako "przy okazji" opłacenia
    rozpoczęcia korzystania z usług dostawcy. Za darmo - bo wartość
    domeny przy rozpoczęciu NIE była wyceniona! Opłacenie kosztów
    rejetracji to odpowiednik "kosztu montażu" przy ST.
    Jeśli posiadaną domenę da się sprzedać np. za kilka tysięcy złotych,
    to bynajmniej *nie* dlatego że się samą domenę *kupiło* - ta
    wartość narosła ... właśnie nie wiem jak to ująć. "sama z siebie"
    nie jest właściwym określeniem - bo prawdopodobnie posiadacz się
    przyczynił metodą podobną jak ogrodnik podlewający kwiatki
    zaś sama wartość rośnnie podobnie jak stan konta u posiadacza
    konta bankowego któremu naliczają odsetki - wartość powstaje
    "znikąd", tylko dlatego że jakieś prawo się *już ma*.
    Nawet jak się za nie nie zapłaciło :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)