eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakup częsci jako koszty ? › Re: Zakup częsci jako koszty ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.task.gda.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-m
    ail
    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup częsci jako koszty ?
    Date: Fri, 8 Nov 2002 14:01:33 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 25
    Message-ID: <aqgcrd$rpl$1@news2.tpi.pl>
    References: <aqbi19$n9s$1@news.tpi.pl> <aqbnd9$rap$1@news.tpi.pl>
    <aqbujj$c9l$1@news.tpi.pl> <aqd3kh$7s5$1@news.tpi.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <aqdfkh$1c$1@news.tpi.pl> <7...@4...com>
    <aqe3qb$eat$1@news.tpi.pl> <aqg68v$ga1$1@news.onet.pl>
    <aqg7ld$8pv$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cerber.farmacol.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.tpi.pl 1036760751 28469 195.205.143.132 (8 Nov 2002 13:05:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Nov 2002 13:05:51 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Zakup częsci jako koszty ?
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:69576
    [ ukryj nagłówki ]

    > No dobra - ale jezeli prowadze dla swojej potrzeby magazyn, to musze ten
    > towar wprowadzic na magazyn. Natomiast sprzedaje zupelnie inna rzecz -
    > składającą się z tych części - czyli muszę zrobić dokument produkcji ?
    >
    > I drugie pytanie - a jak mam zaksięgować wydruk etykiet na te rzeczy ?


    Nie jestem zorientowany aż tak bardzo w pkpir ale na szybkiego zajrzałem do
    ustawy i wyszło mi że:
    Wszystkie materiały składowe, także etykiety, księgujesz w cenie zakupu w ko
    lumnie 10. Na koniec roku sporządzasz remanent. I tu pojawia się odpowiedź n
    a pytanie o dokumentację produkcji. Wygląda na to że jest potrzebna choćby t
    ylko do remanentu dlatego, że na koniec roku sporządzasz remanent towarów i
    materiałów w cenach zakupu ale produktów gotowoych w cenach wytworzenia.Kosz
    ty wytworzenia to "wszelkie koszty związane bezpośrednio i pośrednio z przer
    obem materiałów [...] z wyłaczeniem kosztów sprzedaży wyrobów gotowych". Tak
    im kosztem może być np. wynagrodzenie osoby wykonującej tą produkcję albo ko
    szt etykiety jeżeli przyjmie się zasadę odpisywania kosztów druku etykiet do
    kol. 14 (ze względu na stosunkowo niski koszt).
    Zresztą przecież działalność musisz jakoś ogarnąć i skalkulować dla swoich w
    łasnych potrzeb. Jak taka dokumentacja ma wyglądać? Wydaje mi się, że forma
    jest dowolna, najważniejsze, żeby z niej wynikało wszystkie potrzebne inform
    acje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1