  • Data: 2008-11-05 16:42:32
    Temat: Re: ZW do rejestrów?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor my way
    >
    > No i co, mam PIT roczny poprawiać przez lata wstecz, bo użyłem laptopa po 4
    > latach do szkolenia na ZW? To przecież jakiś absurd jest.

    Absurd jest w tym, że szukasz dziury w całym.
    Korekty VAT dokonuje się NA DANY OKRES, przykładowo dla 5-letniego
    okresu zawsze w rozliczeniu ostatniego miesiąca kolejnego roku
    i *W TYM MOMENCIE* następuje ewentualna korekta kosztu.
    Przecież jeśli ten VAT *był* uznany za "przysługujący do odliczenia",
    to NIE MOŻNA wstecz korygować dochodowego - w momencie w którym
    ów VAT "przestaje być" to pojawia się konieczność korekty dla
    dochodowego.
    Dla porządku - VAT rozlicza się "zasadniczo" miesięcznie, ale
    są drobne wyjątki - i do tych wyjątków zalicza się ROCZNE limity
    zwolnienia i ROCZNĄ korektę proporcji VAT.
    Chcesz ustawą (oberwać)? ;)
    Naprawdę, czepiasz się :]
    Tak, Ty ;)

    pzdr, Gotfryd