  • Data: 2003-05-19 23:52:48
    Temat: Re: ZUS - student
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LukeSky" napisał w wiadomości

    > Czy ktos sie moze orientuje jakie skladki beda mnie obowiazywaly po
    > otworzeniu dział. gosp.? jestem studentem - czy ma to jakis wplyw na ich
    > wyskoscs?

    To że jesteś studentem nie ma żadnego wpływu na wysokość składek ZUS,
    Student prowadzący DG musi płacić wszystkie składki normalnie,
    (ulgi w składkach mają jedynie osoby posiadające status absolwenta,
    czyli dotyczy to tylko niektórych studentów pierwszego roku)

    Jeżeli idzie o wysokość, to nie mniej niż suma:
    Ubezpieczenie wypadkowe 25,77 zł
    Ubezpieczenie emerytalne 260,64 zł
    Ubezpieczenie rentowe 173,58 zł
    Fundusz pracy 32,71 zł
    Ubezpieczenie zdrowotne 142,35 zł

    + dodatkowo możesz zapłacić Ubezpieczenie chorobowe 32,71 zł

    Czyli min. będziesz musiał zapłacić 630- 660 zł

    ps. od jakiegoś czasu na grupie chodzi pomysł na obniżenie
    składek