    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - składka 30% i zapis o byłym pracodawcy
    Date: Tue, 05 Aug 2008 12:19:55 +0200

    Gacu pisze:

    > Zapis mówi wyraźnie o BYŁYM PRACODAWCY.
    >
    > Czy coś przeoczyłem? Jak sądzicie - można czy nie można wystawić fakturę
    > i nadal płacić 30% ?

    Jeśli u tego pracodawcy pracowałeś przed założeniem DG, to uważałbym,
    że nie masz racji. Gdybyś zaczął pracę po raz pierwszy po rozpoczęciu
    DG, to uważałbym, że masz rację.

    Zauważ, że dosłowne traktowanie pojęcia "były pracodawca"
    powodowałoby łatwe obejście ustawy - obecnym pracownikom dajemy
    działalność i zostawiamy im 1/100 etatu, wtedy pracodawca nie jest były.
    Jednakże nie próbowałbym takiego toku rozumowania obronić przed sądem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz