  • Data: 2007-01-08 19:49:48
    Temat: Re: ZUS - skaładka
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1168255657.237353.207710@51g2000cwl.googlegroup
    s.com...

    Witam,

    > Autor wątku podlega ubezpieczeniom E + R dobrowolnie i podstawa
    > wymiaru składek to co najmniej minimalne wynagrodzenie.

    Dzięki. wysokość składek przerobiłem dość dobrze, bo też
    miałem problem ale w drugą stronę. A jak już jesteśmy przy
    temacie. Czy mogę złożyć DRA wcześniej, tzn. w styczniu
    złożyłbym 12 sztuk za cały 2007 rok. Pieniądze bym przelewał co
    miesiąc, a nawet w ostateczności wpłaciłbym składkę za cały rok
    z góry. Czy istnieje taka możliwość, czy DRA musze składać tylko
    za miniony miesiąc.

    Najlepiej zapytać w ZUS. Ale z tego, co się orientuję, to deklaracje
    trzeba składać co miesiąc, co jest logiczne, bo przy dobrowolnym
    ubezpieczeniu E + R trzeba spełniać określone warunki i nigdy nie
    wiadomo, kiedy przestanie się je spełniać i trzeba będzie załatwić
    wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ubezpieczonego i płatnika).

    wa