    From: "Ryszard G." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - rozliczenie składek
    Date: Fri, 4 Feb 2005 14:50:58 +0100
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik ">> shap" <s...@o...usun.pl> napisał w wiadomości
    news:ctvigm$rot$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    Takoż. :)

    > Załozyłam firmę -dzialalność gospod.- zatrudniam kilku pracowników, więc
    nie
    > jestem upowazniona do wypłaty zasiłku chorobowego. Jak należy zgłosić i
    jak
    > rozliczyc w drukach do ZUS RCA i RSA fakt zasiłku chorobowego dla
    > pracownika?

    Przy wypłacie wynagrodzenia z art.92 Kp w RCA wynagrodzenie to wchodzi do
    podstawy wymiaru ubezpieczenia zdrowotnego a w RSA wypełniasz wszystkie
    pola.

    Przy zasiłku wypłacanym przez ZUS w RCA nie robisz nic, tj. wpisujesz tylko
    wynagrodzenie wypłacone przez ciebie; natomiast w RSA nie wypełniasz pół
    "liczba dni zasiłkowych" i "kwota".
    Nie składasz RCA, gdy pracownik chorował cały miesiąc i podstawa do
    ubezpieczeń jest zerowa.

    >Drugie pytanie- jak wygląda rozliczenie składki zdrowotnej ,gdy
    > podatek jest równy zero? Jak ten fakt rozliczyć w drukach do ZUS RCA?

    Składka zdrowotna jest ograniczona do wysokości zaliczki na podatek
    dochodowy.
    W RCA wpisujesz pełną podstawę tej składki i kwotę składki pobraną lub
    "0,00" jeśli zaliczka jest zerowa.

    > Dziękuję za odpowiedź.
    proszę

    pozdrawiam