  • Data: 2003-06-13 21:44:04
    Temat: Re: [ZUS] = nie zlozenie deklaracji.
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "El_Chueco" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bccuit$hlh$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Dzisiaj nie zdazylem zlozyc w ZUS'ie deklaracji DRA i RCX (15, kazdego
    > miesiaca) - czy skladajac je w poniedzialek (bo w sobote jest pewnie
    > nieczynne) groza mnie jakies sankcje? A jakie? A moze mozna to wyslac
    poczta
    > naprzyklad dzisiaj poleconym czy cus? Co zrobic zeby nie miec zadnych kar?
    > Boe sie ze strace skladki na ubezp. zdrowotne i inne. Poradzcie cos
    prosze.

    Oczywiście, możesz złożyć deklarację w terminie poniedziałkowym
    ogólna zasada z prawa administracyjnego określa bowiem termin złożenia
    w przypadku uplynięcia w dniu wolnym od pracy na pierwszy ustawowo dzień
    pracujący
    Pamietaj ! dotyczy to również deklaracji i zeznań podatkowych - tutaj
    określa to ordynacja podatkowa.

    Jeszcze jedna uwaga - termin złożenia nie ma wpływu na utratę prawa do
    świadczeń zdrowotnych
    jedynie zapłata po terminie składki na u.chorobowe w przypadku osoby
    prowadzącej działalność gospodarczą.
    traktowana jest jako rozwiązanie dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. (
    możesz napisać wniosek o przywrócenie
    ubezpieczenia jednak zus nie zawsze się przychyla do prośby )

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki