  • Data: 2005-11-03 11:01:07
    Temat: Re: ZUS i niezaplacone skladki
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> wrote in message
    news:PX6af.25307$485.18002@fe05.news.easynews.com...

    > Użytkownik "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał w
    > wiadomości news:dk7m4q$352$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przerabiam właśnie podobny problem,jesteś ubezpieczony w sensie
    > korzystania z opieki medycznej ( zgłoszenie zus zua-oczywiście o ile Cię
    > zarejestrował)natomiast o płatnym L4 zapomnij:(naliczane jest za ostatnie
    > SKŁADKOWE 3 miesiące...a co najgorsze w tym wszystkim jest to zgodne z
    > prawem w tym sensie ,że poza zainteresowaniem zusu,możesz dochodzić swoich
    > praw w pipie i w sądzie,ale jak nie ma facet kasy to i wyrok na nic się
> [...]

    a dlaczego tak? Hmm, to mi się wydaje dziwne.
    Wg mnie - do lekarza możesz jak najbardziej chodzić, ubezpieczony zdrowotnie
    jesteś.
    Ale dlaczego zapomnieć o płatnym L4? Przecież do 33 dnia choroby to wypłaca
    i tak pracodawca, więc pewnie znowu wynagrodzenie wypłaci, a nie zapłaci od
    tego składek/podatków.
    I wg mnie wynagrodzenie za czas choroby/zasiłek chorobowy naliczany jest
    jako średnia z 12 m-cy.

    Ja miałam taką sytuację, wiem, że mój były pracodawca nie płacił składek
    przez pewien czas, nie wpłynęło to na moje prawo do zasiłku chorobowego (zus
    mi go bez problemu wypłacił, bo mój ex-pracodawca jako mały nie wypłacał
    zasiłków).

    Magdi