  • Data: 2003-11-27 00:18:42
    Temat: Re: ZUS - hardcore
    Od: n...@n...no (Hitch) szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Stefan <s...@S...post.pl> wrote:

    > no coz, prosze
    > systematycznie tzn. co miesiac
    > mozesz wysylac poczta tradycyjna lub elektroniczna

    Mam jeszcze kilka watpliwosci, mam nadzieje,ze ratunkiem
    okaza sie "oswieceni" ludzie z listy. Zreszta googlowalem po archiwum,
    ale nie moglem sie doszukac.

    ZFA

    punkt IV.05 - data rozpoczecia wykonywania dzialanosci - Pani
    z ZUS twierdzi,zeby nie wpisywac (?) - ale nie wyjasnila dlaczego?
    Cos jest nie tak....pytam,zeby mi potem nie stwierdzili,ze wczesniej i
    mam zaplacic za jakies wirtualne zaleglosci.

    ZUA
    To samo,ale tym razem
    dot. daty powstania obowiazku ubezpieczenia (pkt VI.02)

    Nie wiem tez co wybrac w I.1
    Mamy tu 3 pozycje:
    1) zgloszenie do ubezp. spolecznych i do ubezpieczenia zdrowotnego
    (nawiasem mowiac,ani w zfa,ani w zua nic nie ma o zdrowotnym)
    2) zgloszenie do ubezp. spolecznych
    3) zgloszenie zmiany / korekty danych osoby ubezpieczonej

    Co ja mam wybrac, jesli zglaszam sie jako platnik,dopiero co
    zarejestrowalem DG. do czerwca tego roku pracowalem na etacie,czyli
    wnioskuje ze bylem juz przez kogos ubezpiecznony. Stawiam jakos
    na pkt.1 lub 2, bo podejrzewam,ze pracodawca wraz z odejsciem pracownika
    jakos go "wyrejestrowuje".

    DRA

    Tu sie poddalem.
    Na razie pytania nie dotyczace wartosci w zlotych :) :
    1) pieczatka/podpis glownego ksiegowego, rozumiem,ze zostawiam puste,
    skoro nie mam ksiegowego ?
    2) I.01 termin przysylania deklaracji i raportow - o co chodzi?
    3) I.05 - znak i numer decyzji pokontrolnej? domyslam sie, ze wypelnia
    sie
    to tylko jesli skladamy jakas korekte po kontroli czy cos???
    4) I.02 - znak i numer deklaracji numer/mm/rrrrr - rozumiem,ze mm
    to miesiac za ktory skladamy deklaracje, czy miesiac W KTORYM skladamy
    deklaracje ? (skoro dra moge zlozyc za grudzien w styczniu)?
    5) skoro liczba ubezpieczonych to 1 (tylko ja) to w przeliczeniu na
    pelny wymiar czasu pracy mam 1? ile to jest pelny wymiar czasu pracy -
    8h? A co jesli zap**** po 16h ??? :)
    6) stopa procentowa skladek na ubezpieczenie wypadkowe - wpisac 1,93% ?
    rozumiem,ze wypadkowe placi sie procentowo a minimum to 1,93?
    7) dalej chwilowo padam, ale juz w XII - czy te raporty jakos mnie
    dotycza? czy naprawde musze teraz szukac ktory raport czym jest
    (RNA,RCA,,,) i czy mnie dotycza? wpisalem wszedzie 0, ale rozbija mnie
    punkt 07 - identyfikator deklaracji do ktorej byly dolaczone raporty??
    czyzby chodzilo o identyfikator z punktu I.02??? po cholere to w tym
    samym dokumencie skoro te raporty sa dolaczone do tego dokumentu....

    Ogolnie przepraszam, za ten poziom szczegolowosci,ale te formularze
    uwazam za co najmniej niejasne, a naczytalem sie juz tyle horrorow o
    przygodach z US i ZUSem, ze wole bys posadzony o paranoje, niz gdzies
    czegos nie dopilnowac. Poza tym nie mam o tym wszystkim pojecia, wiec
    korzystam z czego sie da, by to jakos poskladac do kupy...

    I jedno pytanie na koniec : czy wy w ogole staracie sie zrozumiec
    dlaczego i co wlasciwie wypelniacie, i po co to komu, czy juz nie ?
    Bo ja zaczynam watpic , czy te stosy formularzy, ktore wypelniam maja
    jakis sens...

    Pozdrawiam
    Hitch