  • Data: 2002-09-10 18:41:51
    Temat: Re: ZUS + etat + DG - jak to jest ?
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Pracownik ma obowiązek otrzymać ZUS P RMUA czyli raport miesięczny dla
    >ubezpieczonego o wysokości odprowadzonych składek do ZUS.

    Pewnie tak powinno być, tyle że takich dokumentów nikt z pracowników
    nie widział już od pewnego czasu, a tłumaczenia tego faktu są bardzo
    mętne, co oczywiście tylko wzmaga moje podejrzenia :-(
    Niestety z różnych względów na darcie kotów z pracodawcą nie bardzo
    mogę sobie w tej chwili pozwolić i stąd mój post.

    >W całym okresie
    >zatrudnienia składkowym u Twojego pracodawcy /na podstawie umowy o pracę/ to
    >pracodawca odpowiada za płacenie składek na ZUS i to on ewentualnie otrzyma
    >tytuł egzekucyjny.

    A to dobra wiadomość :-)

    > W sytuacji zaś urlopu bezpłatnego /choćby był nieformalny of
    >course/ musisz sobie sam opłacać składki za 51 i 53 w ramach Twojej
    >działalności gospodarczej. 52 oczywiście płacisz obowiązkowo =) 100,23 ;)

    A ta już z kolei mniej :-(
    Zastanawiałem się czy gdyby mój zakład wycinał faktycznie takie numery,
    to czy ZUS mógłby się dobrać do mnie przez DG.
    Żadnych wniosków o bezpłatne urlopy co prawda nie podpisywałem (to chyba
    warunek zgodnie z Kodeksem Pracy) - tylko czy kogokolwiek z ZUSu będzie
    to w ogóle obchodzić ?
    Na ewentualnej rozprawie sądowej to istotna kwestia, ale czy ZUS będzie
    wnikać w takie szczegóły, czy tylko zadowoli się deklaracjami składanymi
    przez pracodawcę ?
    Zupełnie nie mam pojęcia jaka jest praktyka w takich sytuacjach :-(

    pozdr.PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl