  • Data: 2003-02-02 17:52:41
    Temat: Re: ZFŚS a koszty uzyskania przychodów
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik żuczek_ napisał:

    > Niestety, biuletyn gorzowski nie stanowi wykładni.
    > Jeśli nie wpłaciłaś w odpowiednich terminach - do 30 września to nie stanowi
    > to KUP. Przecież w tym celu są podane terminy. Inaczej każdy płaciłby
    > ostatniego dnia grudnia.

    Za nieterminowe wpłaty lub ich brak (oraz wszelkie inne odstepstawa od
    ustawy) pracodawca może zostac ukarany grzeywna, bo jest to wykroczenie,
    jak stanowi art. 12a ustawy o ZFŚS
    Skąd pomysł że zawarte tam terminy maja znaczenie podatkowe?

    > Nie mam teraz przed sobą przepisów wiec nie mogę ich zacytować ale tak
    > niestety jest.
    Rozumiem że twoje "bo tak jest" waży więcej niz wypowiedzi ekspertów z
    Gofinu?

    Ja bym jednak poprosiła przepisy bo ja nigdzie nie mogę znaleźć zakazu
    uznawania za KUP środków na ZFŚS przekazanych po terminie.
    I nie spotkałam sie nigdy z kwestionowanie tego jako KUP w firmach które
    miały duże opóźnienia. Jeżeli tylko uznania za KUP nie było wczesniejsze
    niz wpłata środków, wszystko było OK.
    Więc w mysl zasady że kosztem jest wszystko co nie zostało z kosztów
    wyłaczone, poprosze o przepis.

    > Gdzie sprawdzałaś w 2001 roku?
    A gdzie sprawdzałes w roku 2000, 1999, 1998 itd itp?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl