  • Data: 2006-05-22 19:07:49
    Temat: Re: Wystąpienie o opinię...
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SZYMBUD wrote:
    > W związku z tym mam pytanie czy o taką opinie może wystąpić każdy,
    > nawet nieprowadzący działalności(bo np.dopiero zamierza zacząć DG i w
    > ten sposób będzie przekazywał firmę małżonkowi) czy też tylko
    > osoba(y) bezpośrednio związana z danym zagadnieniem?

    Zapytanie jest według ordynacji w indywidualnej sprawie
    podatnika. Należy przedstawić stan faktyczny, zatem ciężko jest uzyskać
    interpretację w odniesieniu do zdarzeń, które dopiero mają nastąpić,
    ale to nie znaczy, że się nie da uzyskać.
    No i pamiętaj, że teraz czeka się 3 miesiące na odpowiedź.

    > Macie jakiś namiar na wzór takiego wystąpienia?

    Wzór indywidualnej sprawy podatnika?
    Zajrzyj do ordynacji (art14) będziesz wiedział
    co ma zawierać wniosek: opis stanu faktycznego,
    własne stanowisko z przytoczeniem przepisów.
    Opłata skarbowa 5 PLN

    > Czy za żądanie takiej opinii nie można się spotkać czasem z
    > późniejszym "nadmiernym zainteresowaniem" tego US?

    Można, albo nie.