    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 14 Apr 2010 18:08:03 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wynajem mieszkania lokatorskiego - koszty

    On Wed, 14 Apr 2010, r...@k...pl wrote:

    > KC zezwala na wynajem, spółdzielnia nie może tego zabronić.

    Przyznam, że stanowiska aż tak skrajnego nie zajmowałem :) - możesz
    wskazać *przepis*?
    Przypomnę iż chodzi o mieszkanie lokatorskie.

    Wg KC "zależy od umowy" (i na to wskazałem).

    > Za to mam jeszcze dodatkowe pytanie -- jak z amortyzacją przy wynajmie takiego
    > mieszkania?

    Skoro się nie jest właścicielem mieszkania, to nie ma jak amortyzować
    mieszkania, czyli ST.
    Skoro spółdzielca jest właścicielem prawa majątkowego (spółdzielczego
    lokatorskiego prawa do lokalu), to IMVHO powinien móc amortyzować WNiP,
    ale lista z poz. art.22b.1 zawiera tylko prawo włanościowe oraz prawo
    do lokalu użytkowego (a więc nie do mieszkania), z czego można dedukować
    że ustawodawca celowo wyłączył prawo lokatorskie do lokalu mieszkalnego.

    Pytania są dwa:
    - czy ktoś ma pod ręką jakąś interpretację
    - jakbyś Ty "wycenił" prawo lokatorskie - przypominam, że to *nie*
    ma związku z wartością lokalu (bo to nie lokal jest przedmiotem
    własności)

    pzdr, Gotfryd